Commerce verkkokauppa Hotellinx integraatiolla

Kuvaus

Saatuamme valmiiksi Kylpylähotelli Kunnopaikkan verkkosivun rakensimme siihen verkkokaupan käyttäen Drupal Commercia, joka on optimaalinen ratkaisu monimutkaisille nettikaupoille. Hotelli käyttää Hotellinx ERP:iä hallinnoimaan kaikki huonevaraukset, myynnin, myytävien pakettien kuvaukset jne. Haluttu tila henkilökunnalle olisi, että he voisivat myytäviä huoneita ja tarjouksia ainoastaan Hotellinxissä ja nämä "paketit" ilmestyisivät kauppaan automaattisesti myytäväksi. Julkaisimme osasta teknistä toteutusta artikkelisarjan muille Drupal-ammattilaisille.

Myytävät "paketit" eli tarjoukset olisi mahdollista rajoittaa ostettavaksi vain kampanjakoodilla tai niihin pitäisi voida laittaa muita kriteerejä (esimerkiksi ajanjakso tai täsmällinen määrä öitä). Pakettien pitäisi lisäksi tukea monikielisyyttä kansainväliselle myynnille.

Etuna järjestelmässä olisi, että he voisivat itse hallita ja päivittää huoneita, sekä tehdä tarjouksia myyntiin ilman kolmannen osapuolen apua. Lisäksi online myyjät (kuten booking.com) ottavat noin 10-25% palkkion kaikesta myynnistä! Lisäetuna he voivat luoda tarjouspaketteja, jotka pitää maksaa välittömästi verkkokaupassa tai kun asiakas kirjautuu sisään hotelliin. Näin rahat saadaan nopeammin (vaikka asiakas jättää tulematta paikalle).

 

Hotellinx ERP and Drupal Commerce as webstore

 

 

Seuraava päivitys tulee sisältämään ylimääräisen askeleen varausprosessiin, jossa asiakas voi ostaa lisäpalveluita - kuten shampanjaa tai varata hieronnan - varaukseensa. Tavoitteena ei ole pelkästään lisätä kokonaismyyntiä, vaan tehdä varauksen hallinta helpommaksi henkilökunnalle ja tarjota asiakkaille parempaa palvelua.

Yhteenveto

Verkkokauppa on täysin toiminnassa ja ilman minkäälaista lisämarkkinointia varauksia on tullut ensimmäisestä päivästä lähtien. Hotelli on varattu täyteen useimpina päivinä viikosta, mutta onneksi siihen on rakennettu bufferi, joka rajoittaa kapasiteetin ylimyynnin (tai mahdollisesti jätetään tilaa odottamattomille asiakkaille.

Bonuksena myyntihenkilökunnalle optimoimme sähköposti flown ja varauksenhallinnan tehokkaammaksi.

Olemme erittäin tyytyväisiä toteutukseen.
VENLA KOKKONEN, MYYNTI- JA MARKKINOINTIPÄÄLLIKKÖ